Aku menyewa sebuah bilik di tingkat dua di sebuah rumah kedai. Di tingkat dua itu, ada 10 bilik. Aku orang kedua yang paling lama menyewa bilik di situ yang mana bilik itu berharga RM230 sebulan...

Sekali sekala terkenang kisah ini aku senyum sendirian. Macam mana aku boleh jatuh cinta dengan seorang bomoh wanita. Pada tahun 2005 anak lelakiku eksiden motorsikal. Dua minggu dia koma di sebuah hospital di selatan tanah...

Berhati-hatilah bila memilih kawan. Nanti ada kawan makan kawan. Ia terjadi padaku pada tahun 2005 ketika aku menikahi isteri keduaku, Rozalin. Sepuluh tahun dahulu ketika aku menikahinya aku tidak pernah mencintainya tetapi aku menikahinya kerana...

Aku kenal Zara dari Kaknya semasa aku balik bercuti musim panas. Perkenalan kami biasa saja hingga lah aku bekerja di luar negara. Kami selalu berutus surat. Dipendekkan cerita, aku bergaduh dengan girlfriend aku pada hari...

Aku nak cerita panjang-panjang pun malas rasanya. Jadi baik aku ringkaskan bagaimana pula aku boleh merasa tubuh bini orang yang montok dan berbontot besar di kampung ni. Semuanya berlaku atas kemiangan dan kegatalan aku. Tidak...

Cuti Tahun Baru Cina yang baru lalu, suamiku mengajak aku bercuti di kampong nenek. Aku akui, sejak kami kahwin, aku tak pernah menjejakan kaki di kampong nenek suamiku, jumpa pun masa mula mula nikah je...

Ini Merupakan pengalaman pertama aku melakukan kerja yang tidak pernah aku buat selama ini.Sekarang aku rasa sungguh menyesal tetapi apakan daya,tak guna menyesal lagi kalau dah terlanjur...

Setelah hampir tiga tahun aku bertugas diutara aku mohon bertukar berhampiran dengan kampong halamanku. Permohonan aku diterima keranaada kekosongan. Buat beberapa bulan pertama aku berkerja saperti biasa tanpa ada apa-apa aktiviti, maklumlah di-tempat orang. Tiap-tiaphujung...